Ar trebui ca mediul privat să aibă o implicare majoră în dezvoltarea curriculei din cadrul universităților?

În contextul discuțiilor ample și necesare despre evoluția educației din mediul universitar românesc și internațional, AGORA Debate a organizat a doua dezbatere publică online alături de Accenture Industrial Software Solutions și Cluj Debate Club, dezbatere care a deschis ediția de anul acesta, tot online, a competiției de dezbateri pentru elevi Cluj Open, din perioada 24-26 iulie 2020.

Astfel, cele două echipe care au prezentat argumente în favoarea și împotriva temei acestei dezbateri au fost formate din membrii echipei de Chief Adjudicators ai competiției din weekend, respectiv din Robert Ciugolia și Alexandra Firescu (echipa Guvernului) și Nina Renata Pop și Victor Negoescu (echipa Opoziției). Ca întotdeauna, dezbaterea a fost una calitativă, în care au fost puse în discuție concepte și idei fundamentale, precum rolul universităților (de promovare a cunoașterii prin cercetare vs. de formare a studenților în viitori specialiști, suficient de pregătiți pentru integrarea pe piața muncii) sau efectele potențiale ale implicării mediului privat în elaborarea curriculei universităților (de creare a unei tranziții necesare dintre mediul universitar și câmpul muncii vs. de limitare a potențialului de investire a resurselor în cercetare-inovare, în beneficiul deservervirii unor scopuri de profit ale companiilor implicate în acest proces).

De aceea, deși în mediul online, o a doua dezbatere de acest tip s-a dovedit a fi un succes, prin prezența numeroasă a publicului, intervențiile relevante care au adus plus de valoare acesteia, precum și prin sprijinul oferit de partenerii acestui eveniment, Accenture Industrial Software Solutions și Cluj Debate Club.

Dezbaterea poate fi vizionată pe pagina de Youtube a asociației, precum și pe site, la secțiunea Galerie video.